Uzyskanie decyzji na lokalizację w celu umieszczenia reklam w pasie drogowym.
Wniosek o wydanie decyzji na lokalizację w celu umieszczenia reklam w pasie drogowym
Kogo dotyczy
Każdego, kto ubiega się o wydanie decyzji na lokalizację w celu umieszczenia reklam w pasie drogowym
Czas realizacji
Zarządca drogi powinien wydać decyzję w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku.
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie decyzji na lokalizację w celu umieszczenia reklam w pasie drogowym.
2. Szczegółowy i aktualny plan sytuacyjny z proponowana lokalizacja obiektu/reklamy w skali 1:1000 lub 1:500, w przypadku reklamy - z podaniem jej wymiarów
3. Projekt reklamy.
4. Wniosek o zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy
5. W przypadku pełnomocnika działającego w imieniu wnioskodawcy należy dołączyć pełnomocnictwo wraz z opłatą skarbową w wysokości 17 zł
Opłaty
Szczegółowe informacje na temat naliczonej opłaty oraz terminów i trybu jej uiszczenia określane są w decyzji administracyjnej.
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalne) – 17 zł
Tryb odwoławczy
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. 2024 poz. 320)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz.U. 2024 poz. 572)
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2023 poz. 2111)